Page

September 24, 2012

New Kitten

Assalamualaikum

Beberapa hari lepas (21 Sept '12), pergi melepak minum dengan rakan2. Then balik dalam jam 10 malam lah lebih kurang.

Aku pun dengan tenang memandu kereta Alza aku dengan cermat. Dah malam pun watpe nak rush2 betul tak. Sesampainya aku kat persimpangan nak masuk ke lorong rumah aku, aku ternampak sesuatu yang bergumpal di tengah jalan. Hati aku terdetik, "eh, macam kucing jek ni".

So, aku pun berhentikan kenderaan dan pergi check kat gumpalan tersebut. Sah! Anak kucing tu tengah tidur. Aku tengok kiri kanan mana tau ada mak dia ke. Tapi takda. Tak banyak cerita aku terus ambik bawak masuk dalam kereta.

Sampai rumah aku terus masukkan kat dalam sangkar. Tapi dia garang sangat. Aku nak pegang dia boleh sergah aku macam nak gigit. So, aku biar jelah.

Esok paginya, aku beli kan dia susu. Aku beri dia minum susu. Macam tak pernah minum susu dia melantak susu tu. Lapar agaknya. Dan dia makin manja dengan aku. Satu benda yang aku pasti bila dengar dia mengiaw, dia rindukan ibu dia. Dia perlukan ibu dia. Tapi ibu dia aku tak tahu kat mana. 

Takpe, mulai hari ini, kau tinggal je kat rumah aku. Walaupun sangkar tu tak seselesa bawah ketiak ibu kau, aku akan pastikan kau membesar dengan sihat. Boleh lah kau tolong tangkap tikus nanti. Lagipun, Alang dah takda. Bolehlah kau ubati kerinduan aku terhadap Alang.

Welcome home, Achik!


1 comment: